zondag 14 oktober 2018

Tevredenheid bij afsluiting van seizoen 2018

Met een vierde en vijfde plek tijdens de laatste twee wedstrijden op zaterdag 13 oktober in Assen heeft Renzo het ONK SuperCup 1000 kampioenschap toch met een tevreden gevoel kunnen afsluiten.

Aangezien er tot het laatst aan de BMW was gesleuteld keken we toch wel met enige spanning naar de trainingsdag op vrijdag 12 oktober uit. Er staken dan ook diverse probleempjes de kop op maar mede dankzij de nuttige adviezen van de mensen van RR Motorsports konden we ze allemaal oplossen en stond de BMW S 1000 RR er 's avonds  weer technisch en optisch in volle glorie op de Dunlop banden bij. Door de tijd die het had gekost om de motor weer in orde te krijgen had Renzo niet zoveel ronden kunnen rijden als hij had gewild maar hij had aan het eind van de dag alweer een goed tempo opgebouwd.






Op de racedag, bij fantastisch weer voor 13 oktober, stonden er één kwalificatie en twee wedstrijden op het programma. Bart Kolmans zorgde mede voor de technische ondersteuning.

Renzo: "Het was wel weer even wennen na twee en een halve maand niet te hebben gereden maar ik wist me in de kwalificatie toch op een mooie 4e plaats te kwalificeren! 

Bij beide wedstrijden van 10 ronden startte ik heel slecht (dat bleek achteraf voornamelijk aan een elektronische afstelling te hebben gelegen) en moest ik me terug vechten vanaf de 9e plaats na de eerste ronde. In de eerste race knokte ik mij terug naar plek 4.




In race 2 lukte dat ook bijna maar ik maakte helaas een schakelfoutje waardoor ik genoegen moest nemen met plek 5.
Ik weet dat ik onder mijn niveau reed, maar ik heb lekker gereden, plezier gehad en alles heel gehouden. Na alle pech was het belangrijk het seizoen met een goed gevoel af te sluiten en hebben we met het team nog een leuke dag gehad.


Veel dank gaat uit naar al mijn sponsoren. Dankzij hen heb ik dit seizoen mooie dingen kunnen laten zien. Ik had ze graag veel meer willen laten zien maar door de gevolgen van de twee valpartijen moest ik me helaas even terugtrekken en was dit echt een pechseizoen. Toch heb ik in de wedstrijden, waaraan ik heb mee gedaan, kunnen laten zien dat ik voor een plek op het podium kan gaan. En waar wij als klein team toe in staat zijn. 
Ook heel veel dank aan mijn familie en vriendin die altijd achter mij staan en mij helpen deze mooie sport te kunnen bedrijven. En aan iedereen die ook maar een klein steentje heeft bijgedragen!!"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten