2011 Moriwaki GP3 Junior Cup

Dat het niveau in de Moriwaki GP3 Junior Cup hoog is bewijst de Belgische rijder Livio Loi die in 2011 2e werd in het eindklassement bij de GP3 Junior Cup en in 2013 in de Moto3 klasse aan het wereldkampioenschap Grand Prix gaat deelnemen.
Bij de eerste training voor zijn eerste race op het circuit van Assen noteerde Renzo een 2.30, maar bijna elke race daarna op Assen kon hij zijn tijd scherper stellen met uiteindelijk een 2.00,5 tijdens de laatste race van dat jaar. Renzo zijn beste positie was een 7e plek. In het eindklassement werd hij 10e. Het belangrijkste was dat in het rijden van Renzo gedurende het seizoen een mooie stijgende lijn zat, wat te zien was aan zijn prestaties.
2012 Moriwaki GP3 Junior Cup
In
2012 wilden we die stijgende lijn doortrekken en is Renzo weer in de Moriwaki GP3
Junior Cup van start gegaan.
Dit jaar werd er zelfs vier maal op een buitenlands circuit gereden, waaronder een WK Superbike evenement, dit keer op het Portugese Portimāo.

Belangrijk voor de ontwikkeling van een rijder omdat het andere omstandigheden met zich mee brengt waaraan een rijder zich moet aanpassen.
Renzo kreeg dit jaar te maken met wisselende weersomstandigheden tijdens veel races. Toch kon hij dit seizoen zijn tijd op een droog Assen 3 seconden scherper stellen met uiteindelijk een 1.57,5. Zijn beste positie was een 6e plek. In het gemiddeld sterke veld werd hij in het eindklassement 8e. Tijdens de laatste race kwam hij door een valpartij niet aan de finish.
Dit jaar werd er zelfs vier maal op een buitenlands circuit gereden, waaronder een WK Superbike evenement, dit keer op het Portugese Portimāo.

Belangrijk voor de ontwikkeling van een rijder omdat het andere omstandigheden met zich mee brengt waaraan een rijder zich moet aanpassen.
Renzo kreeg dit jaar te maken met wisselende weersomstandigheden tijdens veel races. Toch kon hij dit seizoen zijn tijd op een droog Assen 3 seconden scherper stellen met uiteindelijk een 1.57,5. Zijn beste positie was een 6e plek. In het gemiddeld sterke veld werd hij in het eindklassement 8e. Tijdens de laatste race kwam hij door een valpartij niet aan de finish.
2012 Zomer Avond Competitie

2013 NK SuperCup 600 en Jongerenklassement in de Open Wegrace Cup
Omdat de ervaringen op de 600cc Yamaha R6 zo goed
waren bevallen en omdat Renzo, wat zijn postuur betreft, inmiddels te groot was
geworden voor de Moriwaki racer waren de plannen duidelijk; Renzo moest op een
600 cc motor van start gaan in 2013. Er werd een snelle Hoegee Suzuki GSX-R600 aangeschaft
door Autobedrijf Bouman en de mannen van JJ
Suspension namen het onderhoud voor
hun rekening. Hoegee Suzuki zorgde voor de tuning. Renzo nam in 2013
deel aan de NK SuperCup 600 van de Open Wegrace Cup. Binnen deze klasse kwam
hij uit in het Jongerenklassement,
voor rijders onder de 21 jaar.


2014 NK SuperCup 600 in de OW Cup
Het doel in 2014 was duidelijk voor Renzo. Aansluiting krijgen met de top in de SuperCup 600 klasse en een regelmatige top tien rijder worden. Met de vrije bandenkeuze voor de Pirelli Supercorsa’s moest die kans vergroot worden. Renzo had voor zichzelf het doel gesteld om aan het eind van het seizoen een rondetijd onder de 1:44 te rijden op het TT-circuit van Assen en in een race bij de top vijf te eindigen. Ook in dit seizoen heeft Renzo weer laten zien dat hij progressie kan maken. Bij bijna elk evenement heeft hij zich weten te verbeteren. Vooral in dit seizoen heeft hij ervaring opgedaan met het meestrijden om posities aan de de kop van het deelnemersveld. Meerdere wedstrijden was hij voorin te vinden. Renzo heeft bijna alle wedstrijden in de top tien gefinisht. In één wedstrijd is hij uitgevallen door een crash in de laatste ronde terwijl hij op de vierde positie reed en in één race moest hij door een technisch probleem opgeven. Uiteindelijk heeft Renzo in 2014 een rondetijd van 1:43.4 op het TT-circuit van Assen gereden en was zijn beste eindpostitie in een race een vijfde plek. Dat was in een race waarin hij voor een podiumplek mee streed.
Daarmee had hij zijn doelstellingen ook voor dat jaar weer behaald. Het resulteerde in een tiende plek in het eindklassement. Dit is een knappe prestatie in het sterke veld van het 2014 seizoen. Mede dankzij JJ Suspension en de goede feedback van Renzo is de Suzuki in 2014 verder ontwikkeld. Onder andere door de montage van een nieuwe schokbreker van Tractive, aangepast voor de Suzuki door JJ Suspension, werden de rijeigenschappen van de motor verbeterd. Seizoen 2014 was geslaagd, ook dankzij de sponsoren, begunstigers en supporters.
2015 NK SuperCup 600 in de OW Cup

2016 NK SuperCup 600 in de OW Cup


2017: NK SuperCup 1000 in de OW Cup
Voor het seizoen 2017 werd besloten om te investeren in een 1000cc motorfiets en over te stappen naar de SuperCup 1000 klasse. Dunlop leverancier en BWM Motorsport specialist RR Motorsports leverde een BMW S 1000 RR in race uitvoering af.
Tijdens de voorjaarstraining op het Spaanse Jerez leek Renzo snel te kunnen wennen aan het grote vermogen. En dat was terug te zien in de loop van het seizoen. Renzo:“Na drie wedstrijden wist ik me al te kunnen mengen in de kopgroep. Maar toen ik in race vier zicht had op mijn eerste podium ging het goed mis. Met 220 km/uurcrashte ik hard. Op een lichte hersenschudding na gelukkig geen blessures. De reparatie van deze crash nam wel een grote hap uit het race budget. Toch kon de BMW op tijd gerepareerd worden voor de wedstrijden in het Franse Dijon-Prenois. Op deze voor bijna alle rijders onbekende baan wist ik mijn eerste podium in een NK wedstrijd ooit te pakken. Ik werd derde en dat voelde ontzettend goed voor mezelf en het team want hier was lang naartoe gewerkt. En een flinke opsteker na de zware crash. Helaas ging het in de eerstvolgende race in Assen weer mis. Door vloeistof op de baan ging ik er weer hard af. En weer was de schade aan de BMW groot. Toch werd besloten om deze te repareren en het seizoen goed af te sluiten door de laatste twee wedstrijden mee te doen. Door die heftige crashes moest ik wel een paar stapjes terug doen en hard werken om op mijn oude niveau te komen.

In alle gefinishte wedstrijden wist Renzo in de top 10 te eindigen. Hij behaalde een zevende plek in het eindklassement en als kers op de taart zijn eerste podiumplek. Daarmee was de doelstelling voor het seizoen 2017 (top tien in het eindklassement) ruimschoots gehaald.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten