zondag 12 maart 2017

Nieuwe klasse, nieuwe motor.

Renzo maakt in 2017 een nieuwe, maar logische stap in zijn race-carrière, en zal op een BMW S1000RR van start gaan in de NK SuperCup 1000-klasse.

Na vier succesvolle jaren op de Hoegee Suzuki GSX-R600 in de NK SuperCup 600 werden aan het eind van seizoen 2016 alle wensen en mogelijkheden bekeken. Renzo heeft altijd de wens gehad om op een SuperBike 1000cc van start te gaan. Daarnaast was het ook duidelijk dat er een flinke investering nodig was om de Suzuki GSX-R600 competitief te houden. Hoewel het een flinke hap uit het racebudget voor 2017 zou zijn, werd besloten om te investeren in de toekomst en op zoek te gaan naar een 1000cc motor. Verschillende mogelijkheden en motoren werden bekeken. 

Eén daarvan was een BMW S1000RR van RR Motorsports. De goede samenwerking met RR Motorsports, leverancier van de Dunlop banden waar Renzo in 2016 mee reed, gaf daarbij uiteindelijk de doorslag. Zij verzorgen ook voor BMW de service op de circuits en zij zagen Renzo ook graag op een door hen geprepareerde BMW van start gaan. In combinatie met Dunlop is er een mooi pakket ontstaan waarmee Renzo in 2017 in de SuperCup 1000 klasse zijn ambities kan gaan najagen. Vorige week werd de door RR Motorsports raceklaar gemaakte BMW opgehaald en half maart gaat Renzo zijn eerste meters maken tijdens een voorjaarstraining in Spanje. 

Een icoon onder superbikes.

De BMW S 1000 RR ontketende bij zijn introductie al een revolutie in de superbike-klasse. Sinds die tijd wordt de motorfiets doorontwikkeld, steeds verder aangescherpt en continu voorzien van de modernste technologieën. Er is maar één constante factor: zijn indrukwekkende vermogenskromme. Waardoor zijn prestaties nog altijd trendsettend zijn. De S 1000 RR wordt geleverd met Dynamic Traction Control (DTC) , goed voor nog meer rijdynamiek en -veiligheid.
Overtuigende cijfers. Krachtige prestatiesDe vloeistofgekoelde 4-cilinder-lijnmotor van de S 1000 RR heeft standaard al een vermogen van 146 kW (199 pk) bij 13.500 t/min. Zijn maximum koppel van 113 Nm piekt bij 10.500 t/min. 

Prestaties en perfectie tot in de finesse.

Er is nog meer verfijning, bijvoorbeeld middels de Rijmodi Pro, aangevuld met ABS Pro met hellingshoeksensor. en schakelassistent Pro. Hierdoor kun je schakelen zonder activering van koppelings- of gashendel – ten gunste van een nog betere acceleratie. Launch control en pitstraatbegrenzer zijn eveneens aanwezig.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten