zaterdag 24 december 2016

Nieuwjaarsgroet

In deze laatste dagen van het jaar kijken we terug op 2016 wat sportief gezien weer een goed racejaar was waarin Renzo mooie resultaten heeft behaald.


Voor aanvang van seizoen 2016 was de ontvangst van de nieuwe Fiat Ducato bus die door Paul Meijering Stainless Steel beschikbaar werd gesteld al een flinke opsteker. 
RR Motorsports zou in 2016 zorgen voor de levering van de Dunlop banden waarmee Renzo dit seizoen van start zou gaan. Voor 2016 was de doelstelling om regelmatig in de top 5 te finishen. Renzo heeft dit jaar een heel constant seizoen gereden. In alle wedstrijden in de NK SuperCup 600 is Renzo gefinisht en allemaal in de top 8. Ook werd er weer harder gereden. Op het TT-circuit Assen waren de tijden lastig te vergelijken met het jaar ervoor door de gewijzigde lay-out van de baan. Maar vooral op andere circuits zoals Hockenheim was dat wel goed te zien. Daar reed Renzo zonder moeite veel snellere rondetijden als voorheen. Elke wedstrijd was Renzo voorin het veld te vinden. 
Helaas lukte het hem niet om een podiumplaats te behalen. Daar baalt hij zelf het meeste van want dat was toch wel zijn doel voor dat seizoen. Daarbij moet wel worden aangetekend dat dit seizoen de motoren van de concurrentie vele malen sterker waren dan de voorgaande seizoenen. Dat komt omdat het technisch reglement van de NK SuperCup 600 weinig beperkingen kent en er dus veel ruimte is om de motoren te tunen. De Hoegee Suzuki van Renzo was opgebouwd volgens het ONK-reglement waardoor hij met deze machine ook nog in andere kampioenschappen, zoals het Duitse of Engelse, mee had kunnen doen. 
Dus in dat opzicht heeft Renzo zich kranig geweerd tegen de sterke concurrentie en is de 6e positie in het eindklassement een hele knappe prestatie. Veel dank gaat weer uit naar de mannen van JJ Suspension voor de technische en mentale ondersteuning. Daarnaast enkele mensen waar Renzo op kan rekenen voor praktische zaken zoals opslag. En natuurlijk de sponsoren die deelgenoot zijn in deze sportieve ambitie.


Voor het aankomende seizoen kan Renzo weer rekenen op zijn trouwe sponsoren en is er ook contact gelegd met nieuwe partners. De onlangs met racen gestopte Dutch SuperBike-coureur Peter Schalken zal Renzo aankomend seizoen gaan adviseren, met zijn jarenlange ervaring een belangrijke aanvulling. De startlicentie voor de OW Cup is inmiddels weer binnen. Helaas gaat het samenvoegen van de OW Cup met het ONK niet door. Het blijkt nu dat het in totaliteit opgaan van beide competities voor alle klassen van het ONK en de OW Cup niet gaat lukken, de financiĆ«le en administratieve consequenties ervan zijn voor dit moment niet haalbaar. Dit betekend dat in de SuperCup klassen van de OW Cup de hoogste titels in Nederland te behalen zijn. Het technisch reglement zal niet veel veranderen en dus zullen er niet veel beperkingen zijn op het gebied van tuning en aanpassen van de motoren. Dit heeft wel consequenties voor de machine waar Renzo mee gaat rijden. We hopen hier binnenkort meer duidelijk over te kunnen geven.

Zoals velen van ons kijken we ook persoonlijk terug op dit afgelopen jaar waarin sommigen veel mooie momenten hebben gekend en anderen teleurstellingen hebben moeten verwerken. Het verlies van ons familielid, en supporter van Renzo vanaf het eerste uur, Ad van Emmerik was voor ons weer een moment van bevestiging dat het delen van de mooie momenten met de mensen om je heen belangrijk is in ieders leven.

We wensen iedereen fijne feestdagen en een gezond 2017 toe.

Renzo, Hein en familie.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten