De Open Wegrace Cup, een initiatief van het CRT (Circuit Rijvaardigheids Trainingen), is in 2013 als OW Cup van start gegaan.
Al enkele jaren is de populaire OW-Cup competitie de meeste competitieve motorsport competitie in Nederland. Nu de KNMV voor de SuperSport-en SuperBike klassen geen ONK meer organiseert zijn de titels in de NK SuperCup 600 en NK SuperCup 1000 van de OW Cup de hoogst haalbare Nederlandse kampioenschappen.
In de OW Cup wordt gereden in 3 verschillende klassen 600cc en 1000cc, en één NK SuperSport 300 klasse.
Indelingen van deelnemers bij wedstrijden gaat op basis van aantoonbare rondetijden gereden op het TT-Circuit Assen. Daardoor zijn er in elke klasse spannende wedstrijden.
In 2018 zijn die rondetijden:
NK SportCup 600 | langzamer dan 1:55 | witte achtergrond - blauwe cijfers |
NK ProCup 600 | tussen 1:54.9 – 1.49 | witte achtergrond - rode cijfers |
NK SuperCup 600 | sneller dan 1:48.9 | witte achtergrond - zwarte cijfers |
NK SportCup 1000 | langzamer dan 1:54 | witte achtergrond - blauwe cijfers |
NK ProCup 1000 | tussen 1:53.9 – 1:48 | witte achtergrond - rode cijfers |
NK SuperCup 1000 | sneller dan 1.47.9 | witte achtergrond - zwarte cijfers |
De SuperSport 300 klasse heeft op een witte achtergrond zwarte cijfers.
Klasse specificaties:
NK SuperCup 600 - NK ProCup 600 - NK SportCup 600
NK SuperCup 600 - NK ProCup 600 - NK SportCup 600
tot 600 cc - 4 takt - maximaal 4 cilinders - maximaal 6 versnellingen
675 t/m 750 cc - 4 takt - maximaal 3 cilinders - maximaal 6 versnellingen
675 t/m 750 cc - 4 takt - maximaal 3 cilinders - maximaal 6 versnellingen
600 t/m 675 cc - 4 takt - minimaal 2 cilinders - maximaal 6 versnellingen
NK SuperCup 1000 - NK ProCup 1000 - NK SportCup 1000
601 t/m 1000 cc - 4 takt - maximaal 4 cilinders - maximaal 6 versnellingen
750 t/m 1300 cc - 4 takt - minimaal 2 cilinders - maximaal 6 versnellingen
De bandenkeuze in de OW Cup is vrij.
Renzo gaat in 2018 rijden op Dunlop banden.
Uitlaatsystemen en demper(s) dienen te voldoen aan de statische geluidnorm van 102.9 dB, er
bestaat echter geen enkele referentie tot de dynamische geluidnorm.
Motor dient te voldoen aan de door het circuit gestelde en gemeten dynamische geluidnorm op
type 3 dagen. Dynamische geluidnorm bedraagt 101 dB.
Motor dient te voldoen aan de door de OW Cup gestelde en gemeten statische geluidnorm op type 2 en type 3 dagen. Statische geluidnorm bedraagt 102.9 dB.
Bij alle OW Cupraces vindt er voor alle motoren vooraf een statische meting plaats.
Motor dient te voldoen aan de door de OW Cup gestelde en gemeten statische geluidnorm op type 2 en type 3 dagen. Statische geluidnorm bedraagt 102.9 dB.
Bij alle OW Cupraces vindt er voor alle motoren vooraf een statische meting plaats.
Uitgangspunt is dat een programma tijdens een OW Cuprace in Nederland bestaat uit*:
- kwalificatietraining 1 van 20 minuten
- kwalificatietraining 2 van 20 minuten
- wedstrijd van 40 minuten
*Calamiteiten uitgezonderd