zondag 24 september 2017

Pech voor Renzo zorgt voor nulscore

Tijdens de NK SuperCup 1000 race op het TT-circuit Assen op 23 september heeft Renzo door een valpartij buiten zijn schuld geen punten behaald.

Foto: Harry Janssen
Op vrijdag de 22e waren er tijdens vrije trainingen toch weer de nodige problemen op te lossen waar Renzo ook in Oschersleben al last van had en met behulp van RR Motorsports werd pas in de avonduren de oorzaak daarvan gevonden.


Dit betekende dat hij tijdens de kwalificatie trainingen weinig tijd had om de iets gewijzigde set-up te proberen die was ontwikkeld om de rondetijden verder te kunnen verbeteren. Tegelijk moest Renzo zorgen dat hij met een snelle ronde een goede startpositie zou verwerven voor de wedstrijd, en dat lukte redelijk met een zevende startplek.

Renzo: "We waren het vertrouwen en de motor weer aan het verbeteren na de zware crash tijdens de laatste race die ik reed op het TT-circuit. We hadden veel problemen opgelost en stappen gemaakt."
Foto: Harry Janssen
 

Foto: Kees Siroo
Met een redelijke start kwam hij na de eerste twee ronde als zesde door.
Renzo:" De motor voelde goed in de race en ik zat er goed bij. Toen gleed zonder waarschuwing mijn voorwiel onder mij vandaan. Er bleek olie gelekt te zijn op de baan. Helaas reed ik daar precies doorheen omdat ik in die bocht een iets andere lijn reed als de meeste andere rijders. Een andere coureur viel even later op precies dezelfde plek. De  motor is zo hard gestuiterd dat hij bovenop de bandenstapel beland is. De schade aan de motor is aanzienlijk groot. Ik ben niet negatief ingesteld en ik probeer het altijd positief in te zien maar dat valt nu even niet mee. Zoveel schade kunnen we niet weer bekostigen. Dit is ontzettend balen."
Foto: Harry Janssen
Waar we blij meer waren was de technische hulp van John Broeren en Cees Vos tijdens dit evenement, en de de komst van de supporters die deze zonnige dag naar Assen waren gekomen en voor een fijne sfeer zorgde rondom onze Team RPM tent.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten