donderdag 28 november 2013

Terugkijken en vooruitblikken

De technische problemen met de Suzuki op de trainingen van 27 september zorgde ervoor dat Renzo de laatste races van 2013 op zaterdag 28 september aan zich voorbij moest laten gaan. Nadere inspectie door John Broeren van JJ Suspension leerde ons dat in één van de cilinders een inlaatklep was afgebroken. Deze was dwars door de zuiger heen geslagen en had veel schade in de rest van het blok aangericht. Dermate veel schade dat het niet rendabel was om het motorblok weer te repareren. 
Een tegenvaller, maar John Broeren en Marc Bouman gingen direct op zoek naar een ander blok en dit werd half november gevonden. Een standaard motorblok uit een wegmotor die nog geen 500 km op de teller had staan. John heeft inmiddels al zoveel routine met het in en uitbouwen van het blok dat het hij de motorfiets al snel weer compleet, en lopend had. Inmiddels staat de GSX-R600 bij Suzuki-specialist Marc Hoegee die de motor op de testbank nog wat fijner kan afstellen. 

Terugkijkend op het seizoen 2013 kunnen we vaststellen dat het rijden van Renzo zich wederom positief heeft ontwikkeld. Tijdens elk evenement wist Renzo zich te verbeteren. Soms met kleine maar regelmatig ook met grote stappen.
In de eerste race op Assen noteerde hij een rondetijd van 1.50.7 en zijn laatst genoteerde rondetijd in een race op Assen was een 1.46.6. De doelstelling van een tijd in de 1.47 heeft hij dus ruim gehaald. Daarbij heeft Renzo over het hele seizoen de snelste rondetijd van het Jongerenklassent gereden. Renzo had vier races voor het eind ook de beste papieren om dat kampioenschap naar zich toe te trekken. Maar door de valpartij in Osschersleben door olie van een andere coureur kon hij de twee races die op die dag werden verreden niet finishen. Zoals gezegd liep de dag voor het laatste evenement in Assen het motorblok vast in een training waardoor hij de twee races op die laatste racedag ook niet van start gaan. Geen kampioen door dit puntenverlies. 


Maar los daarvan heeft Renzo met het Vetos Bouman Racing Team een goed seizoen doorgemaakt. Door de samenwerking met de mensen van het team werden veel zaken ons uit handen genomen die we dit seizoen zelf moesten regelen zoals het transport van de motor, verblijf in het paddock, opslag van onderdelen enz..
De mannen van JJ Suspension waren in 2013 zeer belangrijk voor ons. Het onderhoud van de Suzuki was bij hen in goede handen en zij zorgden ook voor de levering van de onderdelen en de banden. Zeker zo belangrijk waren hun aanpassingen aan het rijwielgedeelte die Renzo in staat stelde om steeds sneller te gaan. Renzo kon goed overbrengen wat hij voelde aan de motor en de technici van JJ konden dat goed vertalen naar een goede afstelling.

Onontbeerlijk waren onze sponsoren in 2013. Zij hebben voor de financiële basis gezorgd waarop we konden bouwen.  


Voor 2014 zijn voorlopig plannen gemaakt om weer met de Suzuki van het Vetos Bouman Racing Team uit te komen in de SuperCup 600 die volgende jaar NK SuperCup 600 heet. We moeten nog even de plannen van de organisatie en de technische specificaties afwachten en zullen daar later nog op terug komen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten