Het was de bedoeling om op de vrijdag ervoor in drie sessies weer in het ritme te komen maar door het zeer wisselvallige weer kon er eigenlijk maar 10 minuten op een droge baan worden gereden.
Desondanks begon Renzo op de racedag scherp en geconcentreerd aan de enige kwalificatietraining waarmee de startpositie voor beide races zou worden bepaald. Zijn eerste ronden waren snel maar de training van 17 minuten werd door een rode vlag-situatie onderbroken waardoor er niet veel tijd overbleef. Het leverde uiteindelijk een achtste startplek op, op de derde startrij.
Bij de start van de eerste race kwam Renzo niet goed weg en verloor hij enkele plaatsen. Hij kon wat plaatsen terugwinnen maar kwam in gevecht met een rijder die een geheel andere rijstijl heeft dan Renzo wat veel tijd koste waardoor, tot zijn frustratie, het gat met de groep voor hen alleen maar groter werd. Het gevecht kon hij niet winnend afsluiten en een negende plek was het resultaat.
De beide J's van JJ Suspension waren dit keer voor de technische ondersteuning aanwezig en dit bleek zeer welkom want na de eerste race bleek dat een bout die het blok met het frame verbind was afgebroken. Dit kan veel onrust in het rijwielgedeelte tot gevolg hebben. Er werd snel wat extra gereedschap gemobiliseerd en toen kon met een veilige noodreparatie de Suzuki GSX-R600 van Vetos Bouman weer startklaar worden gemaakt voor race 2.
In de tussentijd hadden moeder Henny en broer Jasper (met behulp van de deskundige bakkunst van oom GertJan) een uitgebreide lunch bereid die een ieder zich liet smaken. |
Renzo met trotse supporter Ome Wim |
Er kan gesteld worden dat de top 10 in deze klasse tot de 20 á 25 snelste 600cc rijders van Nederland behoren. Met zijn nieuwe persoonlijke recordtijd van 1.43.455 op het TT-circuit heeft hij dit seizoen drie seconden van zijn persoonlijk record afgereden en daar mag hij trots op zijn.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten