Op zaterdag 3 mei stond de tweede OW Cuprace van het seizoen
op het programma.
De vrijdag ervoor waren er drie trainingen geboekt. Deze kon
Renzo goed gebruiken om een andere afstelling van de vering te testen die de mannen
van JJ Suspension hadden toegepast. Dit om de motor voor Renzo nog wat
stabieler te maken. Iets wat we zelf niet helemaal goed afgesteld kregen tijdens de voorgaande races. Al gauw merkte hij dat de wijziging vooral met het remmen
voor de bochten een positief effect gaf.
Door de gewenning aan het iets andere gevoel lukte het Renzo niet direct om
weer in het ritme van de vorige race te komen. Wat bepaald niet meehielp was
het koude weer, want het bleef die dag erg fris en er waaide een harde en koude
wind. Daardoor bleef de baantemperatuur laag wat de grip duidelijk verminderd.
Ook had Renzo zelf
moeite om de lijnen te rijden die tijdens die vorige race zo goed gingen.
Hij
was daarom ook niet tevreden en het frustreerde hem een beetje dat het rijden
niet zo vloeiend ging. Broer Jasper zorgde dit keer voor de catering en een helpende hand.
Tijdens de kwalificatietrainingen op zaterdagochtend probeerde Renzo de bochten te verbeteren die nog niet goed liepen. Er waren nog wat kleine afstellingen nodig om hem wat meer vertrouwen te geven in de voorzijde. De rondetijden werden langzaam beter maar meer dan een 20e startpositie zat er niet in.
Renzo: “ik was onbewust toch teveel bezig met het verbeteren
van de rondetijd van de race daarvoor en ging daardoor te geforceerd rijden, iets
wat op het TT-circuit niet werkt”.
Bij aanvang van de race probeerde Renzo de trainingen te vergeten en zich vol te richten op de race. Hij focuste zich op een goede start en een agressieve eerste ronde. Dit lukte hem en hij pakte in de eerste ronde al een paar posities. Dit zette hij door en pakte nog een positie in de ronde daarna. Helaas was er al een gaatje naar de voorste mannen wat hij niet meer dicht kon rijden. Ook kreeg hij bezoek van een andere coureur. Na een paar keer van positie gewisseld te hebben wist Renzo hem toch te verslaan en van hem weg te rijden. Hij kreeg zelfs nog kans om in de laatste ronde een coureur die naast de baan was gekomen in te halen maar door een gele vlag situatie, waardoor je niet mag inhalen, was dit niet mogelijk. Uiteindelijk een dertiende eindpositie, wat met aftrek van de vier ONK-rijders een negende OW Cup finish op leverde. Deze positie, tezamen met toch weer een lichte verbetering van zijn persoonlijk record, leverde een positief gevoel op.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten