maandag 26 augustus 2013

Veelbelovende start in Oschersleben kent geen vervolg en zorgt voor dubbele nul-score


Goede prestaties tijdens trainingen voor de OW SuperCup 600 races op het Duitse circuit van Oschersleben kregen geen vervolg in de wedstijden. Vetos Bouman Racing Team-rijder Renzo kende geen geluk en een valpartij in race één zorgde ervoor dat hij ook in race twee verstek moest laten gaan en dus geen punten kon bijschrijven.

Het dubbele programma in Duitsland begon veelbelovend want voor dit weekend hadden we de beschikking gekregen over een bus-camper met zijtent, beschikbaar gesteld door de eigenaar van tapas-restaurant ’t Zusje in Uden. Daar waren we zeer blij mee, want doordat de motor achterin kon worden vervoerd kon moeder Henny ook mee, wat gezelliger was, en we werden uiteraard uitstekend verzorgd.




Op de zaterdag stonden er drie trainingen op het programma en Renzo had toch even moeite om met de, door JJ Suspension geprepareerde, Suzuki GSX-600 de juiste lijnen en rempunten te vinden op de voor hem wel bekende baan. Maar elke training kon hij zich ruim verbeteren met een 16e startpositie als resultaat. Een goede prestatie aangezien het circuit van Oschersleben meerdere lange doordraaiende bochten kent waar de rijders al onder flinke hellingshoeken op het gas gaan. Renzo was daardoor met de voor het Jongerenklassement verplichte Pirelli Diablo Rossso Corsa’s wat meer in het nadeel door de mindere grip van deze banden.


Zijn instelling voor de race was weer uitstekend, hij had vertrouwen en was geconcentreerd en hij wist waar hij nog wat kon verbeteren. Na een uitstekende start had hij zich in de eerste ronde al opgewerkt tot de elfde positie maar toen ging het mis.
In een lange bocht begon de achterband te glijden, iets wat hij normaal wel kan controleren maar dit keer kwam hij helemaal dwars te staan en klapte de motor onder hem vandaan. Binnen een ronde kwamen nog enkele rijders ten val en werd de race stilgelegd. De motor van één rijder bleek olielekkage te hebben die de rijder en de baancommissarissen te laat opmerkte. Het vermoeden is dat Renzo het eerste slachtoffer is geweest van die lekkage.
Na enige onduidelijkheid bleek Renzo, op een pijnlijk onderbeen na, gelukkig oké maar de Suzuki was er slechter aan toe en was voor de tweede race niet meer te repareren.

Flinke teleurstelling bij Renzo, begeleiders en de volgers thuis op de computer via het programma Livetiming. Dit kan een keer gebeuren maar kwam op een vervelend moment. Geen ervaring opdoen in races op deze baan, geen punten en een financiële tegenslag.
Na het doorslikken van deze bittere pil blijft overeind staan dat de combinatie van Renzo met de Suzuki van het Vetos Bouman Racing Team zich ondanks de nul-score zich weer goed had gemanifesteerd.
Helaas ook extra werk voor de mannen van JJ Suspension uit Mill die zich desondanks inmiddels al vol goede moed op de reparatie hebben gestort.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten