Van tevoren leek het erop dat de derde OW Cuprace kon worden verreden onder de normale weersomstandigheden voor de tijd van het jaar. Maar toen Renzo 's ochtends voor zijn eerste training de baan op ging was het 10 graden onder een grijze lucht. En het zou die dag niet veel beter worden.
De binnen het Jongerenklassement verplichte Pirelli Diablo Rosso Corsa's hebben minder grip dan de banden waar de rest van het SuperCup 600 veld mee rijdt, en zeker bij lage temperaturen lijken ze sneller hun grip te verliezen.
Tijdens die eerste training was het door zeer plaatselijke lichte regen op sommige plekken van de baan glad wat het verraderlijk maakte. Jammer, want Renzo heeft tijd op een droge baan nodig om de Suzuki beter te begrijpen.
De baan was droog tijdens de tweede training, hoewel er af en toe spetters voelbaar waren. Daardoor moest Renzo een veilige marge inbouwen. Opvallend was hij toch iets sneller dan de vorige keer. Een 22e startplaats in het grote veld.
De rijders van het Jongerenklassement kregen dit keer begeleiding van ervaren coureurs die hen tijdens de trainingen bekeken langs de baan om hen daarna tijdens een gesprekje van advies te voorzien. ONK Superbike rijder Tristan Lentink nam het circuit bocht voor bocht door met Renzo om alle lijnen en belangrijke punten te bekijken. Belangrijk voor de ontwikkeling in het rijden van Renzo.
De start van zijn race was redelijk maar hij zat al snel in een goed tempo en het was te zien dat hij de adviezen snel had opgepikt want in de achtste ronde verbeterde hij zijn pr met bijna twee seconden. Daarna begon de achterband langzaam grip te verliezen waardoor deze vooral bij het uitkomen van langzame bochten begon te glijden wat uiteraard tijd kost. Bij het vallen van de finishvlag bleek hij met een 15e plek zijn eerste puntje in de SuperCup 600 te hebben behaald. Op de kop van het veld moet hij nog veel toegeven maar met dit resultaat zet hij een stap in de goede richting.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten