Zondagmiddag 3 juni vertrokken we vanuit Oschersleben weer naar Nederland
waar we
s ‘avonds bij het TT-circuit in Assen aankwamen voor de Endurance race op maandag met het Vetos Bouman Racing Team. We mochten overnachten in de camper van Marc Bouman.
Het klinkt saai, maar helaas was het op de
racedag weer slecht weer. Voor Renzo wel de gelegenheid
om eens kennis te maken met echte regenbanden.
Tijdens de trainingen begon het te regenen. Voor Renzo lastig om toch een beetje te wennen aan het rijden met de Yamaha 600 op een natte baan en met voor hem vreemde banden. Toen Marc de motor overnam voor het laatste deel van de training begon het harder te regenen, maar de motor stond nog op de intermediaites. Toch verrast door de natte baan maakte Marc een schuivertje. Hierdoor moest het gehele team toch even aan het werk om de motor weer in orde te krijgen voor de race. De aanleiding was misschien niet zo leuk maar wel goed om een keer mee te maken. En de motor stond er met de race.
Het was jammer dat er maar 6 teams aan de trainingen begonnen. Uiteindelijk startte er 4 teams in de race. Het slechte weer was daar waarschijnlijk debet aan.
In de 1e manche van een uur startte Marc waarna Renzo na een half uur de motor overnam. Hij moest al snel weer binnenkomen omdat het handvat van het gashandel afgleed. Nadat dit door monteur John Broeren van JJ Suspension was verholpen kon hij in de resterende tijd nog een positie goedmaken, maar de voorste rijders hadden al een ronde voorsprong. Renzo reed beheerst en was verbaasd over de grip van de regenbanden op de natte baan.
Bij de start van de 2e manche nam Marc het 1e deel weer voor zijn rekening.
Aangezien de tijden van de manches bij elkaar werden opgeteld werd er gezamenlijk gestart. Marc reed sterk en kon de koplopers goed volgen (waaronder een 1000cc motor). De tijden gingen omlaag omdat het ook iets minder hard regende. Ongeveer 5 minuten voor de wissel moest hij iets van de ideale lijn af en schoof het voorwiel weg. Door een afgebroken rem‐handle was dit einde race.
Even was er teleurstelling maar door het uitvallen van een ander team waren er toch nog bloemen voor de 3e plek.
Ondanks het weer en de valpartij was het een leuke en leerzame ervaring met deze tak van motorsport waarbij teamwork op en naast de baan belangrijk is.
De samenwerking was goed en biedt perspectief voor de volgende races.
s ‘avonds bij het TT-circuit in Assen aankwamen voor de Endurance race op maandag met het Vetos Bouman Racing Team. We mochten overnachten in de camper van Marc Bouman.
Tijdens de trainingen begon het te regenen. Voor Renzo lastig om toch een beetje te wennen aan het rijden met de Yamaha 600 op een natte baan en met voor hem vreemde banden. Toen Marc de motor overnam voor het laatste deel van de training begon het harder te regenen, maar de motor stond nog op de intermediaites. Toch verrast door de natte baan maakte Marc een schuivertje. Hierdoor moest het gehele team toch even aan het werk om de motor weer in orde te krijgen voor de race. De aanleiding was misschien niet zo leuk maar wel goed om een keer mee te maken. En de motor stond er met de race.
Het was jammer dat er maar 6 teams aan de trainingen begonnen. Uiteindelijk startte er 4 teams in de race. Het slechte weer was daar waarschijnlijk debet aan.
In de 1e manche van een uur startte Marc waarna Renzo na een half uur de motor overnam. Hij moest al snel weer binnenkomen omdat het handvat van het gashandel afgleed. Nadat dit door monteur John Broeren van JJ Suspension was verholpen kon hij in de resterende tijd nog een positie goedmaken, maar de voorste rijders hadden al een ronde voorsprong. Renzo reed beheerst en was verbaasd over de grip van de regenbanden op de natte baan.
Bij de start van de 2e manche nam Marc het 1e deel weer voor zijn rekening.
Aangezien de tijden van de manches bij elkaar werden opgeteld werd er gezamenlijk gestart. Marc reed sterk en kon de koplopers goed volgen (waaronder een 1000cc motor). De tijden gingen omlaag omdat het ook iets minder hard regende. Ongeveer 5 minuten voor de wissel moest hij iets van de ideale lijn af en schoof het voorwiel weg. Door een afgebroken rem‐handle was dit einde race.
Even was er teleurstelling maar door het uitvallen van een ander team waren er toch nog bloemen voor de 3e plek.
Ondanks het weer en de valpartij was het een leuke en leerzame ervaring met deze tak van motorsport waarbij teamwork op en naast de baan belangrijk is.
De samenwerking was goed en biedt perspectief voor de volgende races.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten