donderdag 26 juli 2018

Geen wedstrijden voor Renzo in Dijon-Prenois door schuiver in training

Geen podium dit jaar in Dijon-Prenois: we konden al naar huis voordat het evenement goed en wel begonnen was. Een onbenullig schuivertje over de voorkant, maar omdat de motor alle kanten op stuiterde veel schade tot gevolg. 

Het gebeurde in de vijfde sessie van de trainingsdag die we extra hadden geboekt op de woensdag om te kijken of de motor weer in orde was. Na intensief speurwerk van RR Motorsports (nog veel dank daarvoor) in de afgelopen week bleek de storing aan de quickshifter opgelost. De BMW liep prima. 
Tijdens de vrije trainingen hadden we wat kleine wijzigingen aangebracht aan de gearing en vering die positief uitpakte. Renzo had plezier in het rijden. Hij snapt ook niet wat er mis ging bij de crash. Hij reed beheerst en gecontroleerd aangezien er veel rijders op de baan waren en er niets op het spel stond. Hij reed niet anders door die bocht als in de andere sessies  Er zit daar een hobbel in het wegdek waardoor er wat beweging in de motor kwam, zoals ook in andere sessies, maar nu zette het voorwiel  een grote stap en was daarna ineens weg. Naast de baan ligt er vooral grond met flinke stenen en daardoor is de motor gaan happen en hoog op gestuiterd. De schade is optisch al enorm en het was al snel duidelijk dat we dat ter plekke niet op konden lossen. En dan hebben we de interne delen (sensoren, computer, kabelboom etc.) nog niet bekeken. Aangezien we enige ervaring hebben met flinke schade lijkt dit de vorige schade ver te overtreffen en dit belooft niet veel goeds voor het budget. De eerstvolgende wedstrijden in Oschersleben en Assen zijn zo goed als zeker niet haalbaar. Na een grondige inventarisatie weten we wat dit voor consequenties heeft voor de rest van het seizoen.

Zwaar teleurgesteld konden we dus weer huiswaarts. Zonder aan grootspraak te doen was het duidelijk dat podiumplaatsen er zeker in hadden gezeten tijdens de twee wedstrijden die op het programma stonden. Renzo merkte dat hij tijdens die vrije trainingen de pluspunten van de BMW en de Dunlop banden goed kon benutten ten op zichte van de concurrentie. Dit maakt de gedwongen absentie extra wrang. Renzo is geen rijder die grote risico's neemt aangezien hij weet dat het grote gevolgen kan hebben en dan gebeurt dit toch. Als er iets mis gaat heeft het voor ons het tot nu toe telkens grote gevolgen. Binnen Team RPM doet iedereen erg zijn best en dankzij de sponsoren en supporters staat er een goed pakket waarmee we het de grote teams moeilijk maken. We weten dat het er in zit voor Renzo en de BMW maar het lukt maar niet om het te laten zien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten