zondag 17 juni 2018

Techniek laat Renzo al in de opwarmronde in de steek

Bij de vierde ONK SuperCup 1000 race van dit seizoen op 16 juni op het TT-circuit Assen hebben de gevolgen van de onfortuinlijke crash tijdens de vorige race er voor gezorgd dat Renzo door een technisch defect al in de opwarmronde is uitgevallen en wederom puntloos is gebleven.

Renzo: "Het geluk was weer niet aan mijn zijde. In de opwarmronde uitgevallen door een technische storing in de BMW en de race niet kunnen rijden. Dit zijn nog de gevolgen van de klappen die de BMW heeft opgelopen bij de ongelukkige crash van de vorige race en daardoor is er ergens in de elektronica iets niet in orde. Weer geen punten en geen kans om mezelf te verbeteren. 


Maximale inzet tijdens de kwalificaties.
Al in de eerste sessie vrije training op vrijdag had ik problemen met schakelen want de quick-shifter (snelschakel systeem) werkte niet en we hadden een storingsmelding. Na lang zoeken werd een oorzaak (draadbreuk) gevonden en verholpen maar de oorzaak van de problemen met de quick-shifter konden we niet vinden. Op een 'ouderwetse manier schakelen' kost wel wat extra tijd maar ik kon me aanpassen en er redelijk goed mee rijden want ik kon me toch kwalificeren op de vijfde startplaats. 
Maar in de opwarmronde van de wedstrijd was het dus helemaal klaar.
Nu wordt het zaak om de storing te vinden en proberen die op te lossen zodat ik met de '501 van Assen' met een gelegenheidsteam weer mee kan doen.





Voor mijzelf was het een enorme teleurstelling, maar ook voor de mensen in en om ons Team RPM die er veel energie in hebben gestoken om de motor op tijd technisch in orde te krijgen. Daarom willen we John Broeren van jebe-service, Cees Vos en zijn vrouw Marian, Eric Lindeman van Tractive Suspension en Nelson Rolfes van RR Motorsports, die veel bezoekjes met zijn computer aan onze tent heeft gebracht, bijzonder bedanken voor hun moeite en energie. We zijn er op gebrand om zo snel mogelijk iedereen te kunnen belonen met een mooi resultaat."


Geen opmerkingen:

Een reactie posten