zondag 15 april 2018

Geweldige start van 2018 met podiumplek

Tijdens de eerste wedstrijd in het nieuwe OW Cup wegrace seizoen in Assen op 14 april heeft Renzo een derde plaats behaald in de NK SuperCup 1000 klasse. Zijn eerste podium op het TT-circuit in een wedstrijd voor het Nederlands Kampioenschap.

Donderdag en vrijdag werden de nodige trainingsronden gereden om de lay-out van het TT-circuit weer onder de knie te krijgen en de BMW met enkele aanpassingen goed afgesteld te krijgen voor de matige grip bij de frisse omstandigheden.
Foto: Kees Siroo

Tussen de kwalificaties door op zaterdag werden er dankzij de aanwijzingen van Tractive Suspension en RR Motorsport nog enkele belangrijke wijzigingen aangebracht (snel sleutelwerk van John en Cees) die Renzo in de tweede kwalificatie een mooie vierde startplaats opleverde.
Met spanning werd de start van Renzo afgewacht want die was afgelopen seizoen vaak een probleem want hem direct al tot een inhaalrace veroordeelde. 
Perfect was het nog zeker niet maar hij kwam als vijfde de eerste bocht. In de tweede ronde schoof hij een plekje op en sloot al snel aan bij de rijder op de derde plaats en samen liepen ze in naar de rijder op plek twee. Ook die werd door beiden gepasseerd. De nummer één was inmiddels uitgelopen.  

Renzo: "Gestart vanaf P4 heb ik mijn race geprobeerd rustig op te bouwen en niet meteen al het beste van mijn banden af te rijden, zodat ik aan het einde van de race nog over had. Dat ging goed want de hele race door kon ik strakke rondetijden rijden. Er ontstond uiteindelijk een mooi gevecht met Danny van der Sluis, stuivertje wisselen tot de laatste bocht waar hij me toch net te slim af wist te zijn. Ik kwam helaas net tekort voor de tweede plaats, waar ik stiekem toch wel beetje van baal. Toch ben ik zeer blij met het resultaat en een mooie start van het seizoen. De kop is eraf! Meteen eerste race van dit seizoen een podium gepakt!!




Bij deze wil ik iedereen ontzettend bedanken die mij geholpen heeft om weer van start te gaan dit seizoen. Dankzij deze mensen kon ik vandaag op het podium komen!"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten