zondag 29 april 2018

Renzo: vierde plaats goed voor de punten

Tijdens de tweede wedstrijd voor het NK SuperCup 1000 kampioenschap op 28 april in Assen heeft Renzo met een vierde plaats weer veel punten behaald.



Op de vrijdag-trainingen merkten we al dat de aanpassing die door en bij Tractive Suspension aan de Tractive schokbreker was toegepast goed uitpakte. Met telkens wat kleine wijzigingen kwam de motor steeds meer naar de hand van Renzo te staan. 
Dat kwam goed tot zijn recht in de kwalificaties op  zaterdag want voor het eerst in zijn carrière wist hij een front-row startplek te behalen. Hij mocht de race starten vanaf plek drie.
Renzo: "De start van mijn race was niet goed. Ik verloor drie plaatsen en moest mezelf weer naar voren zien te werken.




Dat lukte goed en na een paar ronden reed ik op de vierde plaats. Ik probeerde het gat naar de rijder voor me dicht te rijden maar mijn rondetijden waren niet veel sneller en de rijder achter me kon me blijven volgen en ik kwam terecht in een gevecht om de vierde plaats. Ik probeerde de laatste ronden verdedigend te rijden en me breed te moeten maken. Dat lukte me en ben zeker tevreden met deze uitslag. Toch weet ik wel dat er meer in gezeten had en dat ik voor het podium had kunnen gaan".



Tijdens dit evenement waren we als Team RPM uiterlijk ook als eenheid te zien in prachtige teamkleding, mogelijk gemaakt door Albion pumps&sealing systems.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten