De weersvoorspellingen bleken dit keer juist te zijn en het was op 4 juli dan ook erg warm met temperaturen ruim boven de 30 graden. Het beloofde een slijtageslag te worden voor mens en machine. De organisatie had dan ook als extra maatregel ingesteld dat een rijder niet langer als een half uur achter elkaar mocht rijden.
Tijdens de drie kwalificatietrainingen had Renzo tijdens zijn sessies wat pech met rode vlag situaties waardoor hij relatief weinig ronden kon rijden om een goede tijd neer te zetten. Dankzij Bertus zijn beste rondje stonden ze er met een 21e startplek toch netjes bij in het grote veld van 56 teams.
De trainingen waren wel zeer nuttig om het 'aflossen' te oefenen. Hierbij komt de rijder die net gereden heeft de pitsstraat inrijden waarbij de andere rijder op zijn eigen motorfiets voor de pitbox klaar staat met de motor uit. De inkomende rijder moet zijn motor uitschakelen, iemand moet de transponder (die de rondetijden registreert) van die motor afnemen en die op de motor van de klaarstaande rijder monteren. Deze mag dan zijn motorfiets starten en vertrekken. Tijdens de trainingen perfectioneerde het team deze handeling enkele malen en dat bleek later zijn nut te hebben.
Renzo en Hein werden hierbij zeer nuttig bijgestaan door Jan Visser.
Opstellen en wachten op het vlagsignaal bij de Le Mans start.....(foto: Auke Louwes) |
..sprinten...(foto: Auke Louwes) |
..starten en weg. Nagekeken door Bertus. (foto: Auke Louwes) |
![]() |
Wissel Renzo in, en Joey uit. (foto: Auke Louwes) |
![]() |
De inspanningen eisten hun tol. (foto: Kelly van Eck) |
Wissel Bertus in, en Renzo uit. (foto: Auke Louwes) |
De BMW, de Honda en de Suzuki die het net als de rijders zwaar te verduren hadden. (foto: Auke Louwes) |
Geen opmerkingen:
Een reactie posten