Eerste race van 2012.
Onder typisch Nederlands voorjaarsweer heeft Renzo zijn eerste race met de Moriwaki GP3 Junior Cup verreden.
Op vrijdag 6 april was er nog een trainingsdag waar de broodnodige meters gemaakt konden worden in 5 sessies. Tijdens de laatste sessies begon de regen een rol te spelen.
Op zaterdag de 7e waren de kwalificatie trainingen voor de race die op Paasmaandag zou plaatsvinden. Doordat de GP3 Junior Cup werd samengevoegd met de Moto3 was er een groot en divers veld, met naast de Moriwaki’s nieuwe Moto3 en ‘oude’ 125cc motoren.
Als verrassing waren Ad en Ria die morgen al vroeg vertrokken om Renzo te steunen.
Net voor de eerste training viel er naast regen zelfs wat hagel en een enkele sneeuwvlok.
Het rijden op de natte baan ging prima tot in de laatste minuten in de snelle Meeuwenmeer-bocht zijn achterwiel plots wegbrak en hij ten val kwam. Voor hem onverklaarbaar. Bij terugkomst in de pitbox bleek de versnellingsbak vast te zitten. Niet duidelijk was of dit defect het gevolg was van de val, of dat de val het gevolg was van de defecte motor. De schade viel mee, op een gevoelige schouder en elleboog na.
In de 2e training bleef het droog en kon Renzo weer vertrouwen opbouwen, wat prima ging.
Een 23e startplek in het gecombineerde startveld.
Op zaterdag de 7e waren de kwalificatie trainingen voor de race die op Paasmaandag zou plaatsvinden. Doordat de GP3 Junior Cup werd samengevoegd met de Moto3 was er een groot en divers veld, met naast de Moriwaki’s nieuwe Moto3 en ‘oude’ 125cc motoren.
Als verrassing waren Ad en Ria die morgen al vroeg vertrokken om Renzo te steunen.
Net voor de eerste training viel er naast regen zelfs wat hagel en een enkele sneeuwvlok.
Het rijden op de natte baan ging prima tot in de laatste minuten in de snelle Meeuwenmeer-bocht zijn achterwiel plots wegbrak en hij ten val kwam. Voor hem onverklaarbaar. Bij terugkomst in de pitbox bleek de versnellingsbak vast te zitten. Niet duidelijk was of dit defect het gevolg was van de val, of dat de val het gevolg was van de defecte motor. De schade viel mee, op een gevoelige schouder en elleboog na.
In de 2e training bleef het droog en kon Renzo weer vertrouwen opbouwen, wat prima ging.
Een 23e startplek in het gecombineerde startveld.

Geen opmerkingen:
Een reactie posten