Wachten op het oefenen van een rijders wissel in de natte kwalificatie. |
Net voor de Le Mans-start werd besloten om startrijder Joey op droogweer banden te zetten en dat bleek een goede keus want de baan was inmiddels flink opgedroogd. Het zou de hele race droog en zonnig blijven.
De Dunlop regenbanden waren hard nodig. |
In die eerste stint reed Joey naar de 4e positie maar kreeg in de laatste ronde door onverklaarbare redenen te maken met benzinegebrek en kon met een stotterende motor nog net uit rollen tot het begin van de pitstraat. Het team reageerde attent en met een sprint werd de transponder opgehaald en op de Kawasaki van de wachtende Kevin geplaatst.
Helaas waren ze door dit tijdverlies teruggevallen naar de 42e positie van de 52 teams. Kevin reed terug naar de 28e positie toen Renzo overnam en een flink aantal ronden de snelste man op de drukke baan was. Het vereiste flink wat concentratie om snel en veilig rond te rijden door de soms grote snelheidsverschillen tussen de rijders.
Wissel Renzo-Joey |
Toen Renzo het stokje weer overdroeg aan Joey waren ze teruggekomen tot de 12e positie.
Tijdens de volgende 3 stints bleven ze langzaam verder stijgen in het klassement en Joey kon als laatste rijder de 5e positie verzilveren. Het was een beetje zuur dat de tijd die werd verspeeld in het begin van de wedstrijd genoeg was geweest voor een podiumplek maar de rijders hebben fantastisch gepresteerd en de samenwerking in het team was prima onder leiding van teammanager Johan Voskamp. En dus kon iedereen met een tevreden gevoel huiswaarts keren om uit te rusten van een inspannende dag.
Trotse teammanager met zijn rijders. |
Geen opmerkingen:
Een reactie posten