Renzo
is zaterdagmiddag 14 mei op het TT Circuit Assen zesde geworden in de bewogen
en vroegtijdig afgebroken NK SuperCup 600 race.
Op de vrijdag kon Renzo gelukkig vaststellen dat de problemen met de remmen door de mannen van JJ Suspension waren opgelost.
Leuk was de belangstelling van enkele naar Assen gereisde supporters die we op zaterdag mochten ontvangen. Na de zomerse temperaturen op de vrijdag was het een hele overgang naar de elf graden op de racedag die verder gekenmerkt zou worden door enkele buitjes die trainingen en races beïnvloedde. Bij het begin van de eerste kwalificatie was de baan nog vochtig van een eerdere bui, tijdens de tweede kwalificatie begon het na 10 minuten te regenen waardoor Renzo zijn achtste tijd niet meer kon verbeteren.
Het 'promotieteam' |
Net voor de start van de race was er nog een hevige hagelbui die nog wat natte plekken op de baan achterliet toen de rode lichten werden gedoofd voor de start van de SuperCup 600 race. Met
een redelijke start kon hij zijn achtste startpositie bij de eerste doorkomst behouden en kwam terecht in een hevig in gevecht
zijnde groep rijders achter drie koplopers die zich konden afscheiden. In de
derde ronde moest hij een plekje inleveren, maar in de vierde en vijfde ronde
herstelde Renzo zich goed want hij werkt zich op naar de vijfde plek aan de kop
van de groep.
Renzo:
“We
zaten met zes man hevig in gevecht voor de vierde plek. Twee jongens wisten
zich iets los te rijden uit deze groep toen ik er nog midden in zat. Ik wist me naar voren te werken en wilde de achtervolging inzetten op de twee rijders voor me.”
Foto: Kees Siroo |
Bij
het ingaan van die vijfde ronde was de op dat moment op de derde plaats
liggende rijder ten val gekomen. Vervolgens ging het in dezelfde ronde ook mis
voor nog drie rijders. De wedstrijdleiding besloot vanwege de crashes, en de
medische assistentie die nodig was, de code 60 vlag te tonen (bedoeld om de
wedstrijd te neutraliseren waarbij de coureurs hun snelheid aan moeten passen,
de onderlinge afstand dienen te respecteren en niet in mogen halen). Helaas
ging dit niet goed; een groot aantal rijders had de vlag niet (goed) gezien of raakten in de war. De wedstrijdleiding besloot
toen vanwege de veiligheid de rode vlag te tonen en de wedstrijd stil te
leggen.
Na langdurig
overleg en de nodige discussie kwam de zesde plek voor Renzo in de einduitslag uit
de bus rollen .
Renzo:
“De code 60-vlag werd door veel coureurs niet gezien en werd lang niet overal
langs de baan getoond. Dit maakte de situatie gevaarlijk waardoor de race werd
afgebroken. Op dat moment reed ik vijfde en ik denk dat ik snel genoeg was om
de jongens voor mij in te halen.
Maar
de wedstrijdleiding besliste anders en hebben mij terug gezet naar plek zes.
Hier moeten we het helaas mee doen.
Ik
ben blij dat de motor goed aanvoelde en dat de remmen weer werkte zoals het
hoort. Maar mijn gevoel zegt dat er veel meer ingezeten had. Volgende
keer zijn we er weer bij en kunnen we revanche nemen!!”
Steun voor ernstig zieke 'supporter van het eerste uur' Ad van Emmerik. |
En we danken weer enkele supporters die Renzo met wat extra middelen een steun in de rug gaven.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten