Omdat eind februari de keuze was gemaakt om dit jaar met Dunlop banden te gaan rijden was er toch een mogelijkheid ontstaan om een voorjaarstraining te rijden aangezien Renzo uitgenodigd werd om deel te nemen aan de Dunlop Euro-test op het Spaanse circuit van Albacete.
De mannen van JJ Suspension hadden de Suzuki in de weken daarvoor weer in raceconditie gebracht en bij Hoegee Suzuki Performance Centre was de GSX-R600 op de testbank weer perfect afgesteld.
Dankzij Paul Meijering Stainless Steel kon er op korte termijn bij van Dijk Trucks en Bedrijfsauto's uit Culemborg vervoer worden geregeld en gingen Renzo en Hein op weg voor de bijna 2000km lange reis naar Zuid-Spanje.
Van Dunlop kregen we bij aankomst een pitbox toegewezen die werd gedeeld met het team van mede NK SuperCup 600-rijdster Jolanda van Westrenen. Doordat de eerste van de drie testdagen door de kou en regen bijna letterlijk in het water viel probeerden we gezamenlijk de sfeer in de pitbox goed te houden.
In de resterende dagen kon Renzo flink wat ronden maken op het uitdagende 3,5km lange circuit.
Bij de behulpzame Dunlop technici konden we met onze vragen over compounds en bandenspanningen terecht. Door de ervaringen in het afgelopen seizoen was de basisafstelling al goed en kon Renzo goed wennen aan de voor hem nieuwe baan en banden. Dat hij na de eerste dag de nodige spierpijntjes had was niet zo vreemd aangezien hij vijf maanden niet met de Suzuki op een circuit had gereden.
Met een tevreden gevoel werd de thuisreis aanvaard en we zijn blij dat deze eerste broodnodige meters van 2016 zijn gemaakt zodat de Renzo beter voorbereid is op de eerste OW Cup wedstrijd die zaterdag 26 maart op het programma staat.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten